Vind het juiste lettertype om uw logo laten ontwerpen

Een onberispelijke merkidentiteit komt voort uit het juiste logo laten ontwerpen. Uit onderzoek blijkt dat bijna 36% van de mensen een merk vaak herinnert aan het logo. Dit maakt het kiezen van het lettertype belangrijk, omdat het juiste lettertype de boodschap en stijl van uw merk precies goed overbrengt.

uw logo Laten ontwerpen door professionals, zodat u geen problemen ondervindt bij de keuze van het lettertype. Een pakkend logo zorgt ervoor dat uw merk zich onderscheidt van de massa en de aandacht van klanten trekt binnen een tijdsbestek van de eerste tien seconden. Als u beter begrijpt hoe u het lettertype kiest, wordt uw werk veel eenvoudiger.

Als u niet zeker bent over de soorten lettertypen, neem dan contact op met professionele logo-ontwerpers om uw logo laten maken . Dit zal de weg vrijmaken voor u om een solide basis voor klantbetrokkenheid te creëren.

Het beste lettertype selecteren om een indrukwekkend logo te maken

Gemak en bereikbaarheid zijn de twee belangrijkste dingen waarmee rekening moet worden gehouden bij het maken van een logo. Als u contact opneemt met een logo-ontwerpbureau, kunt u uw logo laten maken met een lettertype dat op een passende toon communiceert met uw doelgroep.

Het juiste lettertype heeft de mogelijkheid om uw logo helemaal te transformeren. Het heeft impact op het gedrag van consumenten en stimuleert de gevoelens van individuen om loyale consumenten van het merk te worden.

Er kan worden gezegd dat er niet één lettertype is dat geschikt is voor alle merken. U moet de uwe kiezen door uw doelgroep zorgvuldig te bestuderen en er zeker van te zijn wat hen het meest aanspreekt. Om een geweldig logo te creëren, moet je een lettertypestijl kiezen die jouw merk naar het toppunt van succes zal brengen.

Bekijk de volgende lettertypetypen om een beslissing te nemen:

  1. Helvetica nu

Het spreekt voor zich dat dit een van de meest alomtegenwoordige lettertypestijlen is die door de meeste merken worden gebruikt. De nieuwere stijl bevat meer alomtegenwoordige ingrediënten.

Helvetica Now wordt geleverd in 3 verschillende formaten en 48 lettertypen. Dit is een duidelijkere en eenvoudigere versie van de oude variant. Steeds meer merken nemen hun toevlucht tot dit lettertype om een oogverblindende indruk op de consument te creëren. Dit lettertype zie je terug in de logo’s van Panasonic en American Airlines.

  • Garamond

Dit stamde uit de 16e eeuw en had een organische structuur die de professionaliteit van het merk naar voren bracht. Het nieuwe ontwerp geeft het logo een nogal luchtige uitstraling, omdat het lettertype lijkt op typografie die lijkt op handletters.

Garamond dankt zijn populariteit aan de nominaties voor de Wereldtentoonstelling van Parijs en wordt zelfs door veel merken gewaardeerd. Het geeft een benadrukt effect op de hoofdletters van het logo. Garamond is de juiste keuze voor uw merk als u uw wilt logo laten ontwerpen zonder dat u tegen een obstakel aanloopt bij de latere rebranding.

  • Brandon Grotesk

Hannes Von Dehren ontwierp dit logo als eerste en gaf het een vleugje beknoptheid en warmte. Dit is precies de juiste keuze voor ontwerpers die op zoek zijn naar een lettertype dat verschillende gewichtsopties biedt. Licht, dun, normaal, opvallend, medium, zwart – noem maar op!

Mensen leerden Brandon Grotesque vooral kennen via het logo van Comedy Central. Dit lettertype doet wonderen voor merken die willen dat consumenten hun lichte en luchtige toon begrijpen. Het ziet er ook goed uit als het digitaal op pakketten wordt geplaatst.

  • Cera Pro

Dit lettertype beschikt over 12 lettertypestijlen en wordt geleverd met een familiepakket. Bedrijven geven de voorkeur aan dit lettertype omdat het de hedendaagse look terugbrengt naar de nieuwe trend. Er kan worden gesteld dat het lettertype het vermogen heeft om verschillende emoties bij consumenten op te roepen vanwege de variabele gewichten.

Merken gebruiken Cera Pro om hun logo’s een minimalistische uitstraling te geven en de eenvoud in essentie te behouden. Het behoudt ook de geometrie precies goed. U kunt uw logo laten maken met de OpenType-functies en 80 glyphs.

  • Universiteiten

Frutiger is de ontwerper van dit lettertype en heeft hiermee het idee van consistentie op tafel gebracht. De USP ligt in het feit dat het niet precies geometrisch is. Van Univers kan worden gezegd dat het een samensmelting is van dunne en dikke slagen.

Je kunt de logo’s van FedEx en eBay bekijken en zelf zien hoe effectief dit lettertype is met zijn subtiele maar opvallende lijnen. Zoals de naam al doet vermoeden, wordt Univers beschouwd als een van de beste op het gebied van typografie en is het een favoriet van alle ontwerpers vanwege zijn universele aantrekkingskracht.

Ten slotte

Het selecteren van het juiste lettertype om een onberispelijk logo te creëren is cruciaal en moet de grootste aandacht krijgen. Neem contact op met professionals om uw logo laten ontwerpen , zodat uw bedrijf eindelijk een geschikt lettertype heeft dat past bij de kleur en algemene stijl van het logo. Dit creatieve instinct kan alleen door professionele ontwerpers op tafel worden gebracht.

Er moet consistentie zijn bij het maken van uw logo , zodat consumenten een gevoel van vertrouwdheid met het merk krijgen en gedwongen worden uw aangeboden producten of diensten te bekijken. Investeer in professioneel logo-ontwerp en zie hoe uw bedrijf in een mum van tijd een grote naam wordt!